Fotografernas fotograf eller bara fotograf




Jag publicerar mina bilder på en sajt där det inte hänger fotografer utan där bilderna mer är som de ovan, mycket matbilder, mycket vackert, mycket gulligt. Jag skulle kunna säga meningslösa bilder, men det är det ju inte heller, för folk gillar ju dom. Samtidigt kan jag känna att sådana bilder saknar det viktigaste, allvaret, riktningen, behovet av att påverka. Om man följer Instagram tex, så är ju 99 procent av bilderna mat, en jävla tallrik med något på. Total jävla meningslös fotografi, bilder utan riktning, bilder utan allvar, bara ett knäpp rakt ut i luften, men vi konsumerar dessa meningslösheter och långsamt trubba vi av.

Det är här jag börjar fundera på fotografernas fotograf, eller populär. Vad känns viktigast? Att publicera sig för många, få många klick, eller vara smal som fan, bara omtyckt av några? Var finns balansen. 


Populära inlägg