I gryningen kommer solen upp

Det lyser en sol på gatan. Jag ligger kvar i sängen. Min kropp känns så mörbultad. En polare sa igår att jag på våren brukar bli grinig. Det tyckte jag var en rolig betraktelse. Det enda problem, utöver alla andra man har, eller de få man har, är att jag kan få mycket stryk av pollen på våren. I Grekland känner jag aldrig av pollen, men i Sverige kan jag må skit bitvis.

Rent generellt kan jag säga att jag insett att det är meningslöst att bli grinig, jag blev det mer förr, men idag inser jag att många är idioter och att man kan inte göra mycket åt det och istället siktar jag hela tiden på det positiva, försöker förmedla det positiva.

Politiken kn ju göra en ledsen, såg att två forskare förutser att Sverige 2022 skulle vara som Turkiet idag. Möjligt faktiskt, eftersom vår regering, och egentligen pratar jag bara om sossarna, aldrig förklarar någon vision längre. De har liksom ingen plan för samhället som man kan ta åt sig. V har ju bra idéer  men ingen bryr sig om dom, resten av alla partier, förutom SD är ju bullocks, meningslösa. Det som återstår att göra är att bygga en vision för sossarna, något man kan ta till sig.

Ser att Anders P kommer med Diary 4, med lite färg på omslaget.Ja, vad säger man? Man kan få gamla hundar att sitta, eller hur uttrycket låter. Samma polare som sa att jag var grinig på våren påstod att jag plåtar färg, men det gör jag inte. Det är bara ren slapphet om jag publicerar färgbilder eller så är det reklam för vårt grekiska hus. Om man går in på en sajt för resa till Grekland så blir det ju rent imbecillt, allt handlar om att man ska bada, äta och då måste allt också vara i färg. Så enkelt är det. Färg säljer och svartvitt skapar tankar( med lite tur).

Det sägs att bloggar får mindre läsare. Det stämmer, det stämmer, men samtidigt då jag gjorde det här experimentet med att lägga in en hel bok med text på min blogg så var i alla fall  5, 600 personer inne varje dag och läste. Lite hopp, det måste jag säga. Lite hopp om livet, alltså.

Jag vandrar omkring bland mina fina ramar, funderar på om jag ska göra en liten klassisk Mullvadenutställning på 20 bilder. Finns det någon som betalar en hacka för det?


Populära inlägg