Ibland blir man så satans trött...

Jag o min son Alex.

Annars, vissa dagar tar ju bara knäcken på en. Jag får en check för ett föredrag jag gjort. Ni vet en sådan där check där det står att man kan hämta pengarna på ICA osv, men det fungerar sällan, men man kan skicka in det till sin bank i ett sådant där brunt kuvert. Jag gör det, men pengarna sätts inte in på mitt konto för det står en annan adress på checken än den där jag är skriven.

Lite trött blir man ju, vad har adressen med mitt konto att göra. Okej, går till banken för att fixa det face to face,,,,nej, det står mickebergphoto och så mitt namn osv, och mitt kontonummer, allt, men eftersom det står mickeberghoto på checken så ska jag inte få sätta in pengarna, trots legg och trots att de ser att kontot är mitt. Man blir så jävla trött, det tar en timme innan jag får sätta in pengarna på mitt konto.

Jag tyckte priset var taget i Grekland då jag inte fick öppna ett bankonto eftersom jag inte redan hade ett. Man fick alltså inte öppna ett konto om man inte har ett,,,suck, lite omöjligt läge.

Nåja, lyckas till slut sätta in pengarna på mitt kontot, går till fiket, kollar mitt skattekonto. Har fått restskatt på momsen på 22000 kr,,,helt fel, mitt fel, jag skulle ju ha tillbaka 3000 kr på momsen,,panik, tömmer kontot och pröjsar momsen och gör om deklarationen och skriver in sakerna på rätt rad.

Efter det ger jag upp, köper en godispåse och lägger mig och ser någon serie från Vita huset resten av dagen. Man orkar liksom inte med allt.

Populära inlägg