Rafina, storm.

Fiskrestaurangerna ligger på rad i hamnen. Jag hoppar dom idag. Det blåser hårt. Jag åt en Big Mac på flygplatsen klockan 11 och nu är det lunch och då blev jag sugen på en kebab. Orkar inte äta mer idag.

Jag vaknade tidigt, halv tre och från dess har jag rest. Jag ser båten lägga ut från hamnen men stannar på den fina hotellet Avra och sover en natt. Det är ingen panik. Jag kommer till Naxos i morgon.

Läser egna dagböcker från 2003. Vilken sinnessjuk energi jag hade då. Femtiofyra år var jag då.  14 år sedan. Man ändrar sig.

En kvinna sa till mig i veckan. " Du är snyggare nu än då du var femtio". Sug på den.

Eftermiddag på hotellet tillbringades framför Girot och det avgörande tempot. Det blev som man trodde, varken mer eller mindre. Jag tog några bilder som jag inte tänker publicera just nu utan de går ner i min kommande Grekbok.

Det mörknar ute, Kanske skulle jag äta en middag också. Stora vita bönor vore något. Eller vad säger ni?

Populära inlägg