Bilar och brajrökare

21 juni,

Naxos

Kom att tänka på bilar då jag såg Janna ratta ut deras stora hyrbil nera på kajen i Naxos. Uthyraren var lite orolig för att den skulle vara svår för Janna att fixa på parkeringen vid vårt hus. Hon kunde ju inte veta att Janna är gammalt bilproffs, lirat stora jenkare och mycket riktigt så ratta Janna ut den stora hyrbilen som ett supersäkert proffs utan skitsnack där nere på kajen.

Ni vet, man ser när någon kan köra bil och då började jag tänka på bllar.

Kommer Ni ihåg Columbo, snuten i en tvserie. En ruffig typ, lodis, taskig hatt, en cigg i munnen och en rock som såg ut som om den varit hans eviga täcke de senaste  tjugo åren. Columbo, hasade omkring och var djup men hans kärra, en Oldsmobile, som såg riktigt rackig ut, var ett monster. 300 kusar och typ kompressor under huven.

Jag gillade den stajlen, sedan kom jag och tänka på alla hojar man haft, Motoguzzin,som  jag körde ikapp med en Lamborghini med, genom Italien, eller alla vrak till bilar man ägt.

Vi ska inte snacka för mycket bil, det är ju miljöns tid, men jag kom att tänka på bruttan som numera dejtar Neil Young, Darryl Hannah, hon är sig lik, har väl lyft sig lite och fixat till rattarna några centimeter, men ser faktiskt fortfarande normal ut, vilket är onormalt då det kommer till amerikanska skådisar över trettiovå års ålder. Hon hade en kärra som gick på olivolja eller något liknande. Bodde i en lya med en massa vindsurfingbrädor och så åkte hon ner till beachen med den där olivoljekärran. Hon kanske blåste mig, men det verkade vara en schysst inställning till naturen.

Tumba, den gamle fräsaren, hade en skitsnygg Ford Thunderbird. Han körde ner den till stranden, vit skinnklädsel och rött runtomkring, två brudar och vattenskidor. Han körde nån vattenskidshow och jag var tokkär i en tjej som hette Sonja, och som  var tre år äldre än mig. Jag var nog kär i henne i tio år tills jag blev könsmogen, typ. Det roliga med den där Sonja var att jag har inte sett henne på femtio år, femtiofem år, men minns fortfarande hur otroligt snygg hon var och plötsligt säger en polare till mig att han tränar på gym med Sonja som nu är strax över 70 bast.. Jag ber honom ta en bild på henne och han travar fram till henne på gymmet en dag och säger att kommer du ihåg,,,,, som spelde hockey och stod i mål osv,,,javisst, säger hon och säger mitt namn. Min polare säger då att han vill att jag tar en bild på dig så han får se,,,och hon ler emot mig på bilden och är ta mig fan lika fin idag som då.



Morgonen öppnas med att jag knappt har några GB kvar på min surf, så det blir en kort koll på David Alan Harvey , som nu har rest från Outer banks till NY, där han har ett loft i en sliten kåk. En kåk som precis som alla andra ska anpassas till medelklassens vita drömmar och bli trist. Det röks på ganska rejält på Harveys workshops och jag gillar det inte alls. Kort sagt så kan man säga att mitt förållande till fyllon, folk som röker braj och annan sörja är ganska irriterat. Kort sagt, igen, så avskyr jag skiten. Jag har noll förståelse för brajrökare och det handlar om att de flesta blir ganska pantade då de röker på. 

Populära inlägg