Var går gränsen


Cyklar före nio, klockan 8 och det redan för varmt. Hårt. Jag tänker på Murakami, författaren som reste till Grekland för att springa orginalmarathon i augusti. Han var helt knäckt av den grekiska värmen, det börjar jag bli också. När man är här länge så slår den hårt, man mals ner liksom och alla greker på fiket säger samma sak: juli och augusti är omöjliga månader. Går inte att göra någonting, allt är en plåga. Alla jag snackar med föredrar vintern. 

Katten far omkring som ett jehu, kanske är det för jag spelar hyllningen till Stewe Wonder där Gary Clark Jr spelar grymt bra gittar?
I alla fall, innan ägnade jag en timme åt att lyssna på gamla Lundellåtar. Shit, sådana låtar han gjort och vilka texter. Han är i en klass för sig, på samma nivå som Ferlin, Evert och Cornelius. Genialisk helt enkelt. 

Det finns bett i Lundells texter också, helt grymt bra och samma gäller hans gamla böcker, typ Vinter i paradiset. Man skrattade ju nästan ihjäl sig då man läste dom.

En annan man på tapeten är ju Mr Borg. Han har ju gjort bort sig rejält, men någonstans börjar drevet också bli lite otäckt. Han får mer stryk än en seriemördare. Någon frågade varför män vill visa kuken? Jag har inget riktigt svar på det, jag har heller aldrig sett en man plocka fram kuken på en fest, men jag tror det ligger något i att kuken är egentligen det enda en man kan visa av sin kropp som han tror är av någon betydelse. Ibland då jag suttit med vackra kvinnor på middag eller fest och de helt uppenbart visat sina vackra bröst i väl tilltagna dekolltage så förstår man ju att brösten är ett vapen, ett slags konkurrensvapen, samtidigt som jag då som betraktare kan känna mig lite plågad av att behöva se alla dessa vackra bröst som läggs upp framför mig. Det kan bli för mycket, om man säger så, men man kniper ju givetvis käft för man vet ju att kvinnorna gjort sig vackra för sig själva och för oss andra och det ska man ju vara glad för.

Samtidigt kan jag undra över var går gränsen för hur en man kan klä sig. Okej, man visar inte könet, men om jag sitter på middagar med en skjorta som är uppknäppt ner till naveln, är det någon kvinna som tänder på det. Givetvis smakfullt uppknäppt, eller om jag har en slags byxor, som många kvinnor har, väldigt många kvinnor har, där man ser hela fittan och i princip hela röven. Kan en man bära sådana byxor utan att bli stämplad på något vis? Lite intressant är alltid tanken. Var går gränsen? Jo, vi visar inte könet, men vi vi visar i princip könet. Sexigt, kul eller förfärande?

Sedan blir det ju lite löjligt med Borgs grej då man börjar snacka om offer, att de som han visade kuken för skulle ha fått ngn stark chock eller vad då? Offer, är folk från Syrien, eller folk som upplevt något liknade, inte råkat se en kuk av en full idiot.

Det viktigaste är väl diskussionen, hur den nu går, och Borg är ju bortgjord för resten av livet. Tänk själv tanken att gå på stan och alla kollar in en och tänker,,,där går han som visa kuken….högt pris om man säger så. På samma sätt kan man väl se idioterna som stöttat honom på Fejan osv,,,det är väl en slags löjlig dubbelmoral där man tror att man ska få ut något i framtiden. Dom människorna kan man ju också sortera in i idiotbunten om man inte redan hade gjort det.

Jag skulle kunna skriva mycket om kvinnor o kukar, bland annat kvinnors dubbelmoral, det här med att kukens storlek betyder då något man är ihop, men inte då man ska uttala sig i en intervju osv,,,lika roligt är det allt, eller den kände feministen som gick omkring på en fest hos mig och sa till alla killar,,,visa kuken då för fan…hon var ju full givetvis, men precis som med Borg så är fylla aldrig en ursäkt, det är bara dubbel idioti.


Jag återgår till Beyonce och hyllningen till Stewe, makalöst tryck. I morgon Stocholm.

Populära inlägg