Sånt som inte finns längre




Fotografiets styrka är att det finns kvar, minnet av stunderna. Varken katten Zingo eller min stora Volvo finns kvar. Däremot är min son helt levande och typ 20 år äldre än den här bilden och jag ser att bilden på mig själv liknar en av Bressons bilder. Smal o grinig, typ.

Jag skulle köpa ett par däck till cykeln med lite mönster så jag kunde cykla länge i vinter. Inget fel på gym men jag vill ha frisk luft, så jag satsar på att cykla till snön faller och sedan blir det väl Naxos i januari,,

Himlens mörkrum som finns på Svt Play går som tåget och på fredag 20 00 på Tv2. Kul värre, en bra film.

Annars leker livet, igen. Skönt det. En sak som kan irritera mig är då man har kritiska synpunkter så blir man kallad deppig. Kan man inte se det som klarsyn istället? En enkel fråga bara?

Populära inlägg