December 2017

Nu har vår kissemisse blivit stor. Hon löper och för ett jävla liv på natten. Katten jag hade på sjuttiotalet gned jag med mjuk tandborste på klittan, men hon tystnade inte för det och blev på smällen dessutom.
Ja, livet.

Nu är det den här perioden då man hamnar på affären hela tiden. Frugan ska baka. Personligen hade julen varit okej med en tänd julstjärna. Jag fattar inte det här, i princip så hatar jag julen. Allt detta för att dagen efter julafton vara ingenting. Varför:

Jag minns 1973 då jag kom hem från en lång resa i Asien, sett det ena eländet efter det andra och var själv i lindrigt taskig form, ångest, magsjuka och landa i Sthlm den 20 december och se hela den sjuka julruschen. Det var hemskt, blev faktiskt riktigt knäckt över konsumtionsvansinnet.

Men, å andra sidan. I Spanien är de ju galna i julen. De pyntar o har sig och vi är ingenting i jämförelse med dom. Nej, det är som jag säger. Ta mig fort till 3 januari( nyår är också en hopplös kväll).



Populära inlägg