Dubbelmoralen

Jag kommer på mig själv att jag verkligen börjar totalledsna på den här dubbelmoralen. Ta i mina kvarter. Folk käkar vegetariskt, de köper oljor som ska vara miljövänliga, allt de håller på med, ursäkta, men rena larvet och så blir det jul. Ja, men då tar vi och flyger iväg till Thailand eller ännu längre bort.

Okej, dra till Thailand men sluta för för fan och va så jävla präktig med dina vegetariska oljor, din mat och dina tankar om miljön. Inse fakta: du är en miljögris och stå för det.

Och det är inte få som är så, många, många, dubbelmoralen.

Har Ni märkt den nya idiotin. Ungdomarna har börjat röka igen. Överallt ser jag plötsligt att dom röker, oftast tjejer. Varför är det så? Suck, ingenting går in i folk längre och därför kommer jorden att gå under. Vårt miljöarbete som handlar om att lösa saker tekniskt osv kommer aldrig att  lyckas för vi fortsätter i oanad omfattning att bara fortsätta som förr, ja, kanske till och med mer...

Ja, själv gick jag o köpte en chokladkaka. Det är något man kan lita på, så enkelt är det.






Populära inlägg