Haschtaggs...

Jag har ju ingen koll, men idag ska väl vara den mörkaste dagen och i morgon ska det vara mindre mörkt, eller....? Den här katten finns inte mer,  hela den där kullen, som fanns i våras, har dött. Hårda bud.

Igår passerade jag 1000vallen på Insta. Var tvungen att lägga in en fuling, att jag gav bort Naxos svarta nätter, två stycken, om folk hjälpte mig att komma över tusenvallen och jag tror jag fick 17 nya följare på en dag. Det var mitt mål med året. Att jag skulle komma upp till 1000 följare, bara genom att skriva mina egna grejer, inte hålla på med haschtaggar osv,,det kan ju vara löjligt, men det känns ärligt att få tusen följare utan att hålla på och tramsa.

Igår tog jag bort den tratten som suttit runt kattens hals i fyra, fem dagar. Skulle jag inte ha gjort. Hon exploderade av energi,  rev ner ramar och bilder och glasskross och det tog aldrig slut. Jaja, var tvungen att kasta ut henne i blötan.

Igår drog jag igenom en trettio pärmar med bilder och märklig tnog känns det som om man har år som r bra och mindre bra. Inte veckor, utan år. Jag kan se att vissa år producerade jag bara skit. Jag kan också se att man måste relatera till saker och ting om det ska bli bild, I alla fall jag. Det blir inget om man bara lullar runt. Jag måste bestämma ett projekt, en yta, en idé och ha en tanke om när, var och hur. Jag ser det också hos folk som ber mig titta på deras bilder. Spretigheten, den där spretigheten som bara leder till ingenting. Det är bättre att plåta sin hund eller sina rum än lulla omkring utan idé eller tanke.

Nu ska jag göra ett nytt mål, försöka spara pengar så jag får en tryggad ålderdom,,,hahaha, kan det vara något,,?

På tal om märkligheter. Satt och snacka med polarn Janne igår och han berättade att han hade hittat en anteckning om att han skulle träffa Nannie Porres och Gunnar Smoliansky i deras lya på Katarina bangata 10, dvs i samma hus som jag nu bor i . Christer Boustedt bodde här också på den tiden, dvs 1975. Kul va?


Populära inlägg