Same, same

JH skrev på Fejan om vad som var fint med fotografi, att komma hem och titta på vad man gjort. Det är den bästa känslan. Det är vad det handlar om. Att vara ute och fotografera är inte hos mig lika roligt som att ligga och titta på bilderna.

Den tråkiga biten är ju den kommersiella delen, all skit man ska igenom. Personligen fattar jag inte vad så många museer sysslar med. Moderna är ett ställe som inte svarar på utställningsförslag. Jag hade ett där, ringde och mailade några gånger. Inget svar, till slut skrev jag till chefen och frågade vad dom sysslade med. Han blev lite nervös och sa att de skulle svara. Dagen därpå fick jag avslag.

Norrköpings museum är värst eller sämst. De är helt enkelt ofattbart klantiga. Jag hade tre utställningsförslag där, månaderna gick och jag fick inget svar, ringde upp chefen för museet och frågade varför de inte svarar. Han ursäktade sig och sa att du får svar i nästa vecka. Det var sju år sedan och svaret har ännu inte kommit.

Fotografiska är ett ställe som inte skickar ut kontraktet. Man ska tydligen hänga i luften hur länge som helst, osv,,,så där kan man hålla på. Just den här biten har fått mig att vilja lägga av många gånger.  Att slänga alla negg och be alla dra åt helvete eftersom man så ofta behandlas som en skit, som man inte fanns. Det är ju så att av tio utställningsförslag man har så får man ju nobben på 9, minst. I princip får man nobben på allt och det är okej, men man kan ju få  besked lite snabbt och på ett värdigt sätt.

Så, jag håller med JH, det roliga är att kolla på sina egna bilder och det andra är för det mesta bara skit, en plåga man ska ta sig igenom.

Populära inlägg