Tisdag, semeldag, onsdag semeldag



Går till Skrapan, tar alltid några bilder på vägen. Skrapan är mitt favofik. Snackar med en av grekerna som hänger där. Han har en märkligt ljus och svag röst. Han snackar svenska och kommer från Kos, andra av de greker som sitter där kommer från Korfu och Rhodos. Jag blir en av grekerna, ingår nu i grekgänget.

Såg den nya starten på Bron, märkligt dålig och sedan fortsatte vi med filmen som bygger på GWs bok, snacka om gubbig, helt värdelöst 2018. GW är jävligt gubbig, trots att han framstår som kul på tv, men hans böcker är skitgubbiga. Ledsna och tog fram en Ferrantebok, den där då hon skiljer sig, klarar 20 sidor, fattar inte hur man kan tycka det här är bra litteratur. Ett hysteriskt fruntimmer som ägnar allt tid åt att få tillbaka sin man. Helt värdelöst. Jag har läst alldeles för många sådana här böcker som får bra kritik, en annan var tex I love dick,,en bok där det bara snurrar runt i hjärnan på en förvirrad brud. Astrist litteratur.

Ja, nu har jag gnällt igen, säger vissa, sorry to say, men jag säger bara vad jag tycker. Jag använder PS för första gången på ett halvår, nej, jag kör numera bara med Silver efex, jpg i kameran och ett steg underexponering. Perfa för mig.

Ser att nu lanserar man bröd som nyttigt igen, det är ingen ordning på det där. Kolhydrater hit och kolhydrater dit. Rågbröd är bra, så enkelt är det. Blir man tjock äter man för mycket. End of discussion.


Populära inlägg