Livet, livet

Benny Fredriksson gick o dog, orkade inte med all skit han fick för sitt ledarskap på teatern. Jag tycker det här är krångligt. Ingen vill vara chef och en chef som driver saker och ting stenhårt blir alltid ansatt och som vanligt, eller alldeles för ofta, så gnäller alla som jobbar under denna chef hela tiden utan att själva göra skit för att förändra situationen. I och med " meetoo" så skapades en slags tillåtelse att driva drev och Fredriksson är ju ett slags offer för det.
 " meetoo" är bra men jag som aldrig har haft en fast anställning är alltid lika förvånad över alla som gnäller om allt på sina arbetsplatser utan att göra sin röst hörd. Om det inte passar, byt för fan jobb då eller gör något. Nej, man går kvar och gnäller.

Nog om det. Det är samma med Kulturprofilen, hur han har drivit sin klubb osv, det har varit svarta pengar, han har minsann misskött sig rejält men herre gud, kolla vilken klubb som helst eller krog, tror du inte det är svarta pengar i omlopp. Kulturen går inte runt utan svarta pengar. Det vet alla som sysslar med kultur. Nu har ju klubben fått pengar av kommunen så visst ska dom kollas för sitt systematiska fuskande, men inbilla dig inte att det är något  ovanligt. Jag känner massor med hantverkare, alla jobbar mer eller mindre svart, men det säljer ju inga blaskor att påpeka såna enkla faktum.

Dubbelmoral är grejen. Här är jag och min son. Tragiskt med Fredriksson och tragiskt att " meetoo" inte verkar leda någonstans mer än att leder till en slags blockering mellan man och kvinna. Det borde kunna bli så mycket mer , så mycket bättre. Man får hoppas, och man får dra sitt strå till stacken, men det ser ju inte speciellt ljust ut. Jag kan ha fel, jag hoppas jag har fel, men man får nog börja återgå till det personliga initiativet, se på sitt eget agerande och inte bara lita på massrörelser och mediadrev.

Populära inlägg