Prostata





Jag skriver det här, om min prostatacancer, som en berättelse för andra män som drabbas av samma sak. När jag drabbades 2013 så kom jag snabbt underfund med att det viktigaste var att ha några vänner som kunde berätta om sina personliga erfarenheter. Jag letade på nätet efter personliga bloggar, hittade bara en.
Utifrån det så har jag skrivit den här texten, som ett försök att delge mina tankar om livet, konsten och prostatan.

I slutändan av behandlingen hittade man plötsligt en stor cysta i njuren som också måste opereras bort. Den opererades den 4 april 2018. Idag, fredag den 13 april, så är jag trött men ser framåt. Jag besöker åter fiken och beställer strax en biljett till Naxos.

Man kan säga att jag fick vad jag tålde den här vintern.  Konstigt nog så känns det dock som allt gått åt rätt håll och jag kan fortsätta med mitt vanliga liv. Det är jag tacksam för.

LÄNKEN

Populära inlägg